Roel en Anne in Azië!

Thailand: Krabi, Ko Phi Phi & Phuket

Hallo allemaal!

Hier alweer ons laatste verhaal vanuit Thailand! Ongelofelijk, maar morgen zijn de eerste 30 dagen gewoon al voorbij! De tijd is om gevlogen en we hebben enorm genoten van alles! Natuurlijk zijn we ook wel benieuwd wat de rest ons gaat brengen, haha.

De afgelopen dagen hebben we nog het volgende meegemaakt:

Vrijdag 28 oktober 2011: Ko Samui – Krabi Town

Vandaag werden we pas om half 1 opgehaald, dus ’s ochtends hebben we lekker rustig aan gedaan. Vandaag ging alles een beetje raar voor ons gevoel, haha! Er was ons verteld dat we om 8 uur ’s avonds aan zouden komen in Krabi, eerst de ferry en dan de bus! Het volgende hebben we meegemaakt: Om 12.20 uur was onze taxi er al. Dit was een minibusje die ons naar de pier aan de andere kant van het eiland bracht. Bij deze pier stapte we niet op de ferry, maar moesten we een half uur wachten om in een grote bus te stappen (met in totaal 10 personen?).. Met deze grote bus reden we weer een kwartiertje en daar gingen we inclusief bus de grote ferry op! We kwamen aan in Don Sak (vasteland) om ongeveer 4 uur, mooie timing! Vanuit de pier in Dok Sak reed dezelfde bus weer door naar Suratthani. Ineens werden we, wel in Suratthani, afgezet bij een klein reisbureau.. Hier werd ons een taxi verkocht die ons van het busstation in Krabi naar een hotel zou brengen! Wij netjes betaald en 3 minuten later komt ze terug met ons geld? Ze kon toch geen taxi regelen.. Inmiddels waren we nog maar met z’n 3e en de man van het reisbureau bracht ons met zijn kleine tuk tuk naar de hoek van een straat en zei dat we moesten wachten. Oke, daar sta je dan.. Roel zei; het zou me niets verbazen als we hier nu weer lang moeten wachten of dat er niets komt.. Gelukkig kwam er na ongeveer 15 minuten een grote bus aanrijden! Wat bleek: de vorige hadden we net gemist en deze bleef hier nog 50 minuten staan, maarja we hadden geen keus he! Om 18.20 uur reed de bus gelukkig aan en met veeeeel tussenstops kwamen we om 22.00 uur aan in de middle of nowhere! Dat is pas een fijn gevoel, niet dus! Gelukkig was (hoe toevallig) hier ook weer een klein reisbureau. Omdat het al zo laat was hebben we daar voor 300 baht een kamer geboekt en we werden netjes opgehaald op het ‘busstation’ van Krabi. Het hotel was prima + een warme douche! Heerlijk! We zijn nog even de stad ingelopen om wat te eten, maar zijn daarna snel in bed gekropen na deze aparte dag!?

Zaterdag 29 oktober 2011: Krabi Town – Ao Nang (Krabi)

Omdat we gisteravond laat aan zijn gekomen, zitten we nu in Krabi Town. Daarom hebben we besloten rond de middag naar Ao Nang te gaan. Dit is het strand dat bij Krabi hoort.

Bij het hotel waar we overnacht hebben, hebben we voor de komende dagen genoeg geboekt: de transfer naar Ao Nang, 2 overnachtingen, transfer naar de pier, de ferry naar Ko Phi Phi, transfer naar het hotel en de overnachting daar! Heerlijk, even niets meer hoeven regelen.

Bij aankomst in Ao Nang hebben we de spullen op de kamer gezet en zijn we meteen weer een stuk gaan wandelen. Na het centrum te hebben gehad, besloten we om weer een scooter te huren! Heerlijk is dat hier, toeren door de mooie omgeving! We hebben ruim 100 kilometer gereden, super!

Omdat we morgen toch wat willen doen, hebben we een tour geboekt naar James Bond Island + Canoeing bij een ladyboy met gelnagels, een snor en dikke beenharen! Hmm.. Niet de knapste dus, haha! De rest van de avond zijn we nog een stukje gaan toeren, hebben we de scooter weggebracht, gegeten, boodschapjes gaan doen voor morgen en heerlijk in bed gevallen met een spannende film! Weltrusten!

Zondag 30 oktober 2011: Ao Nang (Krabi)

Vandaag begon de tour met 1,5 uur rijden naar de pier in Phang Nga Bay. Hier stapte we met 24 personen (de eerste grote tour) in een longtailboot. Na ongeveer 30 minuten varen kwamen we aan op James Bond Island. Het eiland waar de film ‘The man with the golden gun’ opgenomen is. Dit is een bekend plaatje in de reisgidsen van Thailand! Het is een heel klein eilandje waar weinig tot niets is, buiten de rots! Ohjawel, toeristen! Heel veel toeristen..

Na dit eiland zijn we gaan kanoën. Een Thai deed het werk, wij genoten, haha. We hebben natuurlijk wel een klein stukje zelf gepaddeld. Wauwww, dit was echt een schitterende omgeving! Hij liet ons echt hele mooie plekjes zien. Een aantal keer moesten we zelfs gaan liggen omdat we anders niet onder de rotsen door konden, super was dat!! Ook hebben we springende vissen boven het water gezien! Dat is een raar gezicht! Ze komen soms boven water op takken zitten! Na ongeveer 30 minuten stapte we weer de boot in die ons naar het restaurant bracht in een dorpje op water. Tot nu toe hadden we alleen maar zon gehad, maar nu kwam de regen met bakken uit te hemel! Tijdens het eten begon het ook te onweren en de rest van de middag is het regenen niet meer gestopt helaas.. Na het eten gingen we naar de Monkey Cave. Een grote grot met veel apen en buddha’s er in! Een mooie grot, maar we hebben al zoveel grotten gezien.. Daarna gingen we naar een waterval die door de regenval niet meer helder was! Omdat dit geen gezicht was, hebben we niet gezwommen en ging de minibus al snel terug naar Ao Nang!

We zijn lekker gaan douchen en de stad ingelopen om een gezellig avondje te hebben!

Maandag 31 oktober 2011: Ao Nang (Krabi) – Ko Phi Phi

’s Ochtends zijn we met de ferry naar Ko Phi Phi gegaan. Wauww! Wat een geweldig eiland! Overal in Thailand stikt het van de auto’s en scooters, maar hier niet! Geen auto of scooter te zien! Alles gebeurt per fiets of te voet, heerlijk! Toevallig leerde we een Nederlands stel kennen. Eerst hebben we ontbeten en daarna zijn we samen de naar de ‘view top’ geklommen op 186 meter. Wat een schitterend gezicht! Het water is hier zo helder, ongelofelijk! Ook het strand is mooi licht, wij genoten optimaal (op de flinke regenbui na). Na de klim besloten we om naar het strand te gaan met z’n 2e. Al snel zagen we kayakken liggen en deze hebben we voor 2 uurtjes gehuurd! Heerlijk, zo samen op zee! We zijn naar een afgelegen strandje gegaan waar apen zaten en het zand wel op schelpenzand leek, zo wit! Super mooi! Daarna hebben we nog wat gekayakt naast de rotsen en toen zijn we weer terug gegaan. Tijdens het douchen kwam het Nederlandse stel voorstellen om samen wat te gaan eten en daarna naar het strand te gaan, want vanavond was het Haloween! Dit deden we en wat hebben we een vette avond gehad! Allemaal fireshow’s op het strand en goede muziek! Echt genieten! We lagen dan ook pas om 2 uur in bed, terwijl de wekker om 7 uur alweer afgaat..

Dinsdag 1 november 2011: Ko Phi Phi – Phuket

Ook vandaag hebben we vroeg de ferry gepakt. Bij aankomst werden we naar Patong gebracht. Dit is eigenlijk de foute ladyboy buurt van Phuket, maar wel erg gezellig en een mooi strand! Bij aankomst kozen we een kamer met airco en warme douche! Wat een zaligheid, haha! Dat was lang geleden.. We hebben de hele middag gewandeld en zijn naar 2 shoppingcenters gegaan, is soms ook heerlijk! Niet veel gekocht, maar alleen van het rondkijken hebben we al genoten. Omdat we morgen om 8 uur ’s ochtends vliegen, zijn we na de korte nacht van gister redelijk op tijd naar bed gegaan. Maar natuurlijk pas nadat we nog lekker rondgekeken hebben in Patong, waarbij we 1000x een pingpong show aangeboden kregen, haha!

Morgen, woensdag, vertrekken we alweer uit Thailand! We vertrekken om 8 uur van Phuket naar Kuala Lumpur en vanuit daar naar Kota Kinabalu op Borneo! Hier verwachten we ongeveer 2 weken te blijven om orang Oetans in het wild te spotten, dus we hopen dat dat gaat lukken!

Trouwens, dingen die ons opgevallen zijn in Thailand:

- met de hele familie op een scooter, 5 man, is geen probleem! Het extreemste wat we hebben gezien is een huilend kind voorop, mama erachter en daarachter nog een vrouw die haar kleine baby borstvoeding geeft.. hoe gevaarlijk!

- De mensen zijn erg vriendelijk

- We weten niet hoe, maar ze kunnen hier een hele tour bij verschillende mensen regelen met 1 telefoontje.. En het werkt nog ook!

Tot de verhalen uit Borneo!

Veel liefs, Roel & Anne

Roy en Joyce

Roel en Anne!
Time flies, zo begin je net aan je reis en dan is het opeens het laatste verhaal vanuit Thailand, damn..
Erg leuk om te lezen en natuurlijk kijken we weer groen van jaloezie ;).

We zijn heel erg benieuwd hoe het in Borneo is, en kijk uit voor het bloedruikende beest (was in Borneo toch? :p).

Liefs van ons!!

Bram & Ilse

Wauw wat een mooie foto's zeg! Jullie hebben heerlijk genoten in Thailand, dat hebben we wel gezien en gelezen. Super hoor!

Menn, wat gaat een maand toch snel he! Nu op naar een nieuw avontuur! We zijn heel erg benieuwd naar de volgende verhalen en foto's! Geniet geniet geniet!
Veel liefs Bram & Ilse

Marly

Leuk verhaaltje om weer te lezen!
Jammer genoeg alweer het laatste verhaaltje in Thailand, ben benieuwd of jullie volgende avontuur net zo leuk wordt als deze!!
Goede reis naar Borneo en tot mails!!
Geniet van jullie nieuwe avontuur!

Liefs

Anja Verlinden

Hey Roel en Anne,
Wat genieten zeg!!
Wij mogen ook meegenieten door jullie geweldige verhalen en fantastische foto's!
Geniet van jullie supermooie reis, de tijd vliegt!
Liefs uut Oeldere!

Joyce van Lier

Hoi Roel en Anne!!
Wauw wat een leuk avontuur was Thailand!!
Goede reis en heeeeeeeel veeeeel succes en plezier met de Oerangs spotten....ik wacht met smart op de foto's :D super gaaf!!!
have fun en take care!!
Grs Joyce
ps. Canada was geweldig :D de huurauto was ok toppie Anne, thanks!

Bram & Ilse

Haaaaaaaaaa lieverds!

We zijn heeeeeeeeeeeeel nieuwsgierig naar de verhalen over de jungle!! Maar ook vooral de foto's!
Mail ons maar ff wanneer en hoelaat jullie een keer willen skype, dan kunnen we onze plannen verder bespreken!
Bij jullie is het 1 later dan hier. We zijn nu veilig aangekomen in Ho Chi Minh City ( Saigon), helaas onze laatste bestemming alweer in Vietnam.
Veel liefs en tot snel.
Bram en Ilse