Roel en Anne in Azië!

Indonesië: Bali

Hallo iedereen!

De afgelopen 10 dagen hebben we kunnen ontspannen op Bali! Een mooi eiland met veel diversiteit. Leuke dorpjes, mooie eilanden er om heen, mooie stranden en schitterende rijstvelden in het binnenland.

We begonnen in Sanur, Een leuke plaats waar we net buiten het centrum verbleven. Het is een leuk stadje waar van alles te doen is. Eigenlijk kun je vanuit iedere plek in Bali verschillende excursies maken, maar dat hebben we niet gedaan. We kozen ervoor om dat geld op te maken aan wat mooiere accommodaties, al is het hier toch een stuk duurder!

We zijn 2 dagen naar Nusa Lembongan geweest, een eiland ten zuidoosten van Bali. Het is een klein eiland waar amper auto’s rijden. Hier hebben we 2 dagen aan het zwembad gelegen, heerlijk! Het aparte van dit eiland is dat aan het strand alles mooi en best luxe lijkt, maar als je 1 straat richting het binnenland gaat wonen daar alle locals in kleine huisjes die weinig voorstellen. Allemaal kleine houten huisjes..

Na Nusa Lembongan zijn we nog 2 dagen terug gegaan naar Sanur aangezien Anne’s hele benen verbrand waren.. Eigen schuld he! Een boek lezen aan het zwembad in de felle zon zonder je in te smeren! Niet echt slim (het is nu ook al helemaal aan het vervellen, haha).

Na Sanur zijn we naar Ubud gegaan. Het plaatsje dat bekend staat om de rijstvelden. De eerste dag zijn we naar een grote markt geweest en hebben we het stadje lopend verkend. We vonden het een klein gezellig stadje wat ons deed denken aan Pai in Thailand, wat we ook al zo leuk vonden! De 2e dag hebben we een scooter gehuurd en zijn we richting het noorden gereden. We hadden er zo’n 110 kilometer opzitten. We reden door prachtige rijstvelden waar locals aan het werk waren! Super! Al koste het wel even om zo’n mooie rijstvelden te vinden..

Onze laatste bestemming was Kuta, wat veel mensen hier het Lloret de Mar van Bali noemen. Er zijn hier veel Australiërs die komen om te zuipen. Wij vonden het wel weer een keer leuk om een wat grotere toeristische stad te zien. We hebben heel wat rondgewandeld de eerste dag! De tweede dag hebben we vooral lekker niks gedaan en aan het zwembad gelegen. Een heerlijke afsluiter!

Het ritje naar de luchthaven was ook apart. Het hele verkeer stond vast omdat er mensen op straat aan het ‘bidden’ waren. Uiteindelijk werd een man van zijn scooter gereden en wilde de taxichauffeur ons naaien door te zeggen dat we hem maar 10.000 gaven in plaats van 100.000! Gelukkig hield Roel vol en kregen we ons wisselgeld.

Kortom, we hebben in Bali lekker 10 daagjes ontspannen! Nu zitten we in Maleisië waar we eindelijk Bram & Ilse weer zagen! Maar hoe zit ging vertellen we de volgende keer!

Veel liefs, Roel & Anne

Hans van Deursen

Hoi Roel en Anne,

Weer een mooi verhaal en fijn dat jullie zo genieten.
Ik geniet in iedergeval van de mooie verhalen en foto's.
Bij deze wil ik jullie hele fijne kerstdagen toewensen en een heel gelukkig en gezond 2012.

Heel veel groetjes Hans.

Gea

Wordt het verhaal net spannend (het weer zien van Bram en Ilse) stoppen ze met vertellen!!! nou zeg....
De ontmoeting zal toch wel emotioneel zijn...begrijpelijk.
Voor jullie alle 4 een zonnige en warme Kerst gewenst, en een knallend, spetterend, gelukkig maar vooral gezond nieuwjaar. Enne nie te lang waagte mit ut vervolg verhaal, want wej zien allemol nejsgierig.
Knoevels Gea

Roy, Sonja en Lars

Hey,

Jullie hebben weer een heerlijk verhaal geschreven...zitten wij hier in het natte koude kikkerlandje. Super dat jullie nu bij bram en ilse zijn, vergeet niet om ze een hele dikke knuffel te geven van ons 3tjes. En we hopen jullie snel te zien met veel verhalen en foto's! Liefs ons

Ans en Gé

Hiël fijne Kerstdaag en natuurlik ók aan dat andere stel beej ow!
Weej drinke dur vanoavend énne op ollie!
Groete van Ans en Gé en de rest

Harm en Dorina

Wej wensse olie ut allerbeste vanuut Blitterswick.
Vanovend zulle wej zeker an olie denke as wej mit de hiële famielie bej én zitte.
We zulle os dan ok nie schrome vur dat diël van olie te nuttige.
Ut neeje Joar begint ok wér bijna, beej olie zelfs 7 uur ierder.
Dat vuurwerk beej olie zal wel mitvalle,mar mesgien kumt dat op den televisie beej ut Journaal.
Kiekte gillie dan ok ff, want Blitterswick hét dit joar ok wér geweldig vuurwerk.
Pas goed op elkaar!!
Roel en Anne denkte gillie dur wel an dat ut vliegtuug 2 januarie kloar stöt.
Dus as gilie nog wat motte, den tied wurt krappp.
Allemoal de groete!