Roel en Anne in Azië!

Kerst in Singapore, Nieuwjaar in Kuala Lumpur & toen alweer de terugreis..

Lieve allemaal,

Daar waren we dan in Singapore om kerst te vieren. De eerste dag, 23 december, hebben we overdag lekker weinig gedaan en zijn we later naar Orchard Road gelopen, de shopping street van Singapore. Wow, een maand geleden was die verlicht, maar nu was het nog leuker! Overal bandjes die speelden en kerstmuziek die je hoorde.. Super! We hebben hier een paar uur rondgewandeld en foto’s gemaakt.

Verder hebben we in Singapore veel gewandeld en gezien. Kerstavond hebben we gezellig gegeten en daarna een soort surprise gedaan. We hadden afgesproken om allemaal een universeel cadeautje te kopen. Na flink wat zoekwerk had iedereen alles bij elkaar. Bij het restaurant kwamen de cadeaus op tafel en begonnen we met dobbelen. Cadeautje 1x naar links, 2x naar rechts of ruilen met iemand naar keuze. En ineens… tringg tringg! Iedereen had zijn cadeautje! Iedereen was heel creatief geweest en het waren leuke cadeaus! Op deze manier hebben we toch kerst met familie gevierd.

Eerste kerstdag werden we wakker met iedereen die ‘Merry Christmas!’ riep, ook leuk wakker worden! We zijn naar Sentosa Island geweest. We namen de Sentosa Express richting het strand en daar begonnen we met wandelen. We hebben indoor skydiven gezien, surfen op een golf en dikke resorts! Daar zit ook Universal Studios, maar dat hebben we in Florida al gezien. Uiteindelijk gingen we voor ons kerstdiner terug naar Marina Bay. Het was erg gezellig en het eten was super lekker! We namen de metro terug naar ons hostel waar we allemaal even met thuis geskypt hebben. Het is toch wel apart om kerst aan de andere kant van de wereld te vieren met warm weer!

Tweede kerstdag wordt hier bijna niet gevierd. Daarom hebben we uitgeslapen en gingen we om 1 uur op pad. Eerst wat wandelen door Little India en naar een shopping mall en daarna met de metro naar China Town. Wauww, dit is een gezellig deel van de stad! We zijn over de marktjes gelopen en hebben wat gegeten. We besloten vanuit ons hostel de taxi te nemen naar de Night Safari: een park met dieren (die zo ongeveer los lopen zoals in het wild) zoals tijgers, leeuwen, hyena’s en wolven. Jammer genoeg viel het park ons tegen. Het was erg druk en minder bijzonder dan we verwacht hadden. We hebben een tramride van 40 minuten gedaan, 2 shows gezien en 1,5 uur over de walkingtrails gedaan.

De volgende dag hebben we de bus naar Melaka, Maleisië genomen. Bij aankomst op het busstation in Melaka namen we de lokale bus naar het centrum. We kozen een schoon hostel dichtbij de shopping malls en de bezienswaardigheden. Nadat we de tassen gedropt hadden, zijn we meteen gaan wandelen. Lekker de shopping malls in en wat eten! ’s Avonds hebben we een uurtje gebowld met mooie schoenen en witte sokken, haha! We leken wel Amerikanen.. Het was super leuk en gezellig!! Roel had allebei de keren gewonnen!

De volgende ochtend hebben we door Melaka gewandeld om de Nederlandse gebouwen te zien en door Chinatown te wandelen, echt een leuke stad! Om 3 uur namen de we bus naar Kuala Lumpur, waar we om 5 uur aankwamen. We namen de metro richting ons hostel en al snel had Roel het gevonden. Even inchecken en weer de straat op! We zijn wat gaan eten op de Khao San Road van Kuala Lumpur en zijn over de markt gaan wandelen.

De volgende dagen in Kuala Lumpur hebben we veel gezien en gewandeld. We zijn naar shopping malls geweest, Batu Caves (een hindoetempel die te bereiken is na 272 treden), China Town, Lake Gardens en nog veel meer! De laatste dag van 2011 was een hoogtepunt, namelijk het bezoeken van de Petronas Twin Towers. Anne en Ilse hadden 2 dagen daarvoor 3 uur in de rij gestaan om kaartjes te krijgen, maar het was gelukt! Om 9 uur ’s ochtends was het zo ver en gingen we met de lift naar de 41e verdieping waar een loopbrug is op 170 meter boven de straat. Even genieten en foto’s maken! We stapten weer de lift in, nu naar de 86e verdieping waar het observation deck was! Wauww, dit was nog mooier! We stonden zo hoog, schitterend! Het was super en alle wachttijd in de rij waard!

Diezelfde avond stonden we weer om 10 uur bij de Towers, maar nu om hier nieuwjaar te vieren! Woww, ongelofelijk hoeveel mensen hier zijn! Alles staat vol! We hadden gehoord dat hier mooi vuurwerk was en leuke muziek. Wat te drinken krijgen was nog moeilijk, omdat iedereen het zelf meenam!? We kochten drinken in het parkje waar we stonden en Ilse kon nog 3 dure biertjes aan de haak slaan, maar dat mag met oud en nieuw he! We genoten van de muziek en al snel begon het aftellen: 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1, en vuurwerk! Wauwww, dit was het mooiste vuurwerk wat we waarschijnlijk ooit hebben gezien. Heel spectaculair en onbeschrijfelijk wat voor gevoel dat geeft!

Na 12 uur gaat iedereen hier richting huis, het is de afsluiter van de dag. Natuurlijk zijn wij nog ergens lekker wat gaan drinken voordat we naar bed gingen. Het was een super gezellige avond!

Jammer genoeg was het een korte nacht, want voor ons ging de terugvlucht beginnen. We vlogen naar Bangkok, zonder Bram en Ilse. We gingen met z’n alle naar het metrostation waar wij de Transit Train naar de luchthaven namen. We kochten een kaartje en hadden nog maar 9 minuten, snel afscheid dus.. Menn, wat verschrikkelijk! Het gevoel is onbeschrijfelijk, zo rot! Iedereen moest huilen, want we hebben zo genoten van de afgelopen tijd en het is veel te snel voorbij gegaan. Toch moest het en dat wisten we van te voren. We stapten in de trein en vervolgens in de bus naar de luchthaven. Na een korte en rustige vlucht, die een kwartier later vertrok door een technische storing, kwamen we aan in Bangkok. We hadden een net hotel gereserveerd en ’s avonds zijn we naar de grootste mall geweest. Om half 10 gingen we al naar bed, want we waren kapot!

De volgende ochtend hebben we tot half 11 in een stuk door geslapen. Om 12 uur moesten we uitchecken, dus we gingen weer op weg naar de luchthaven. Bij aankomst op de luchthaven konden we meteen inchecken. We hebben flink wat rondgelopen en voordat we het wisten was het al tijd om te boarden. Uiteindelijk zijn we een uur te laat vertrokken omdat we moesten wachten op een vliegtuig uit Manilla. Het was een rustige vlucht met vooral veel films kijken. Bij aankomst in Dubai hebben we heel lang in de rij voor de douane gestaan! We pakten de tassen, de taxi naar het hotel en daar waren we dan om half 12 pas! Dus geen Dubai meer in..

De volgende ochtend zou de vlucht terug naar Dusseldorf om kwart voor 9 vertrekken, maar door een technische storing werd dat 10 uur. Wat een pech op de terugweg.. We hebben een paar keer turbulentie gehad en door de harde wind was de landing niet zo soepel als normaal, haha. Maar daar stonden we dan na 3 maanden weer in Dusseldorf. We hebben een half uur op de tassen moeten wachten, maar daar liepen we dan door de deur.. Terug naar de normale wereld.. Woww, iedereen stond er! Wat een ontvangst, met een spandoek en al! Super! Iedereen een dikke kus en knuffel geven met de nodige tranen.. We zijn gewoon weer terug in ons kikkerlandje!

Mochten we nog bijzonderheden hebben, dan laten we nog weten hoe het ons thuis bevalt! De reis vonden wij in ieder geval geweldig, onbeschrijfelijk, bijzonder en we hebben er echt van genoten! We willen iedereen bedanken voor de leuke reacties, want dat geeft je echt een goed gevoel als je aan de andere kant van de wereld zit!

Veel liefs, Roel & Anne

Tiny School

Heel bijzonder om zo Kerst en Oud en Nieuw te vieren.
De beste wensen voor 2012 vanuit een regenachtig en winderig Nederland

Joep en Marijke

Welkom terug en heel veel sterkte!!!

Bram & Ilse

Lieve schatten,

Wat een mooi verhaaltje weer. Nou ja, zo mooi was het afscheid niet, bah verschrikkelijk!
En nu, nu zijn jullie gewoon weer thuis, raar he!
Maar 1 ding; als jullie het niet meer trekken thuis, de deur bij ons staat altijd open, al moet je wel ff zoeken in welk land die deur is haha! Maar jullie weten het; we zien jullie nog HEEEL graag een keer terug tijdens onze reis!
Dikke kus en knuffel,

Bram & Ilse

karel, oda en mieke

Weer zo'n prachtig verhaal. Anne en Roel we hebben genoten van jullie reis verhalen, Bedankt daarvoor!
Welkom Thuis.

José

Ha Anne en Roel,
Eindelijk (of helaas nu al) weer thuis. Prachtig jullie verhalen. We hebben er van genoten. Fijn dat jullie het zo geweldig naar je zin hebben gehad, maar ook fijn dat je weer goed thuis bent.
Groetjes, José en de rest.

Joyce

Ha Roel en Anne!!
Welkom thuis!!! Wat een mooie reis he!!
Geniet nog maar lekker na..
Liefs, Joyce en Jan

Gea

Roel en Anne, Te gek fijn dat jullie gezond en wel, weer thuis zijn. Ja...bij een afscheid als dit hou je het niet droog. Begrijpelijk en heel normaal hoor. Ook dat hoort erbij. Wat zullen jullie vele verhalen nog moeten vertellen, ik ben benieuwd. Voor 2012 veel gezondheid, liefde en geluk.
Knoevels Gea