Roel en Anne in Azië!

Thailand: Heenreis & Bangkok!

Hallo allemaal!

Maandag 3 oktober 2011 was het dan zover: onze reis ging eindelijk beginnen!

’s ochtends hebben we nog wat kleine dingen geregeld, waarna we om half 2 lekker zijn gaan lunchen met beide gezinnen.

Om kwart over 4 zijn we aangereden naar de luchthaven, waar we na een lekker stuk gebak afscheid hebben genomen van onze families en vrienden.

De vlucht van Dusseldorf naar Dubai vloog letterlijk voorbij. We hebben allebei heerlijk kunnen slapen! Eenmaal aangekomen in Dubai hebben we eventjes een rondje gelopen (we dachten echt op een spectaculair vliegveld terecht te komen), maar toen we naar een aantal minuten ligstoelen tegen kwamen zijn we hier maar lekker op gaan liggen.

3,5u later konden we weer instappen en vlogen we richting Bangkok, waar we rond 19:00u (lokale tijd) aankwamen.

Op de luchthaven hebben we gevraagd wat de makkelijkste manier was om bij het centrum te komen, dat was met de skytrain. Maar het kopen van een kaartje was moeilijker dan verwacht, dus dan gaan we het vragen. Toen wij vroegen hoe we bij Silom Road in Bangkok kwamen, kregen we het volgende antwoord: First Phaya Thai, then Chong Nonsi. Als je het zo ziet lijkt het wel logisch, maar de eerste Engelse woorden op zijn Thais konden wij dus echt niet volgen! Gelukkig legde ze het netjes uit en kregen we een kaartje. Het laatste stukje naar het hotel hebben we gelopen, maar natuurlijk liepen we eerst de verkeerde kant op.. Dat hoort erbij he! Gelukkig was het maar een paar honderd meter, dus om kwart voor 10 kwamen we eindelijk aan bij ons hotel.

Bij het inchecken werden direct onze backpacks aangenomen en netjes op een karretje gezet. De Thaise dame achter de balie vroeg onze paspoorten en begon toen in het Thais tegen haar collega te mopperen. Na een minuut zei ze tegen ons: room full, blablabla.. Oke, wat zei ze nou?! ‘Room full, you get free upgrade, you get deluxe room!’

Ohhh.. dat is nooit verkeerd! Lekker bed en een heerlijke douche.. Je begrijpt het al: wij zijn heerlijk gaan slapen!

De volgende ochtend lekker uitgeslapen waarna we zijn gaan genieten van het uitgebreide ontbijt! Om 1 uur hadden we een fietstocht geboekt en het beginpunt lag op 4 kilometer afstand: makkelijk te lopen dus! Na een minuut of 10 lopen zag Roel ineens iets in het water zag zwemmen, waarschijnlijk een varaan midden in Bangkok, toch wel bizar!

We waren netjes optijd voor de fietstocht, waarna de twee (Thaise) reisleiders zich voorstelden: Em en Am.

Deze fietstour ging 5 uur duren en we hadden niet echt een voorstelling van wat we gingen zien. Eenmaal op de fiets begon het avontuur.. wat een diversiteit hier, heerlijk!

We begonnen in het drukke Chinatown waar we van de drukke straten ineens in nauwe steegjes terecht kwamen, waardoor je voor je gevoel bij iemand de huiskamer in fietste! Scherpe bochten en veel gerem volgde, maar het was allemaal erg leuk. Na een tijdje stopte we om de fietsen in een longtailboat te laden en een stukje te gaan varen door de rivier. Wat zien de huizen aan de waterkant er krakkemikkig uit!

Na het ritje in de longtailboat zijn we weer gaan fietsen en dit keer door het groene gedeelte van Bangkok. Smalle betonnen blokken over het water en veel bruggetjes zijn we over gegaan. Na weer een leuke tocht kwamen we aan bij een lokaal restaurantje waar we gingen lunchen. Een lekker soepje, rijst, kip in rode saus, verse groenten en vers fruit. Aangezien Em (de reisleider) vertelde dat het niet pittig was, hadden ze extra pittige saus in een apart potje gedaan. Gelukkig hebben we dit niet gepakt! De kip in de rode saus was al pittig genoeg, want na een paar happen kwamen de flesjes drinken alweer tevoorschijn! Na de lunch hebben we nog een stuk gefietst en zijn we uiteindelijk weer met de longtailboat terug gegaan naar China Town. Vanuit hier was het nog 5 minuutjes fietsen naar het beginhotel en toen was de tour alweer voorbij. Even bedanken, betalen, een foto maken en weer verder!

De Brit uit onze groep kwam met het idee om naar een Thaise bokswedstrijd te gaan kijken. Hiervoor waren wij wel in en we stapten (na een half uur zoeken) met z’n 5e een taxi in om naar het stadion te gaan. Uiteindelijk vonden we de tickets te duur (ongeveer 25 euro p.p. voor de slechtste rang, 50 p.p. euro voor de vip seats)

Daarom zijn we samen naar ‘Gosan Load’, oftewel Khao San Road gelopen, DE backpackersstraat van Bangkok. Hier hebben we gezellig een hapje gegeten en een lekker biertje gedronken.

Joep en Marijke, bedankt voor de tip over de taxi’s! Toen we om half 11 graag terug wilde naar het hotel, besloten we de taxi te nemen. De eerste taxi die we aanhielden wilde ons wel brengen voor 150 Baht. Maar toen we zeiden dat we op de meter wilde rijden, gaf hij niet mee. Oke, dan nemen we de volgende! De 2e wilde ons gelukkig wel naar het Narai Hotel (spreken we vanaf nu uit als Nalai Otel, anders snappen ze het niet) brengen op de meter en dit heeft ons uiteindelijk naar 69 Baht gekost! Minder dan de helft dus!

De eerste kennismaking met Thailand is super! De mensen zijn vriendelijk en behulpzaam. Oke, wel een beetje veel uitlaatgassen en af en toe een vieze geur, maar daar wen je aan! Ook aan de manier van oversteken moesten we even wennen: gewoon lopen en niet twijfelen! Dan stoppen ze vanzelf!

Nu is het inmiddels half 2 en zijn we toe aan slaap! Morgen gaan we naar Grand Palace en verschillende andere tempels! Wat we daarna doen is nog niet helemaal duidelijk. We wilden graag naar Noord-Thailand, maar vanwege overstromingen is dat jammer genoeg niet mogelijk! Morgen dus even uitzoeken wat we nu gaan doen, maar dat komt helemaal goed!

Allemaal bedankt voor de leuke reacties hier op de site en de mailtjes!

Liefs, Roel en Anne

Koen, Erica & de kids

Ha Roel en Anne
We zien het al. jullie gaan zeker genieten dit avontuur.
Maak er een mooie vakantie van!!!!!
groetjes van Koen, Erica, Thom & Luke

Joep en Marijke

Wat leuk, hebben jullie toch wat aan de verhalen gehad. Ga lekker door met genieten. Au Railey in de buurt van Krabi is een leuke vakantieplek en niet zo moeilijk te bereiken. Veul plezier.....

Sandra Vestjens

Hoi Anne & Roel,

Vanuit een koud en nat Horst kan ik jullie laten weten dat ik met veel plezier jullie 1e verhaal heb gelezen!
Ik ben benieuwd naar de verhalen die nog gaan volgen! En als ik iets voor jullie kan regelen voor een acco daar ergens, let me know!

Enjoy!

x Sandra

Bram en Ilse

Haaa collega backpackers!

Leuk leuk leuk, om nu eens jullie verhaal te lezen! Leuk geschreven en ook mooie foto's!
Jammer dat Noord- Thailand niet door kan gaan, maar Thailand heeft nog zoveel meer te bieden! Dus jullie vermaken jullie wel de komende 30 dagen! Komt helemaal goed.
Raar he; niet werken, alleen maar genieten, elke dag uiteten, leuke dingen zien voor weinig geld! Wij zeggen ook elke dag tegen elkaar; wat hebben we het toch goed, haha.
Geniet lekker samen; ennuh Grand Palace is MOOI!

Tot het volgende verhaal of mail.

Veel liefs Bram en Ilse

Astrid Wienen

Haaa vrienden in het verre oosten!
Als eerste fijn om te horen dat de reis allemaal goed is gegaan. Het lijkt me zo wennen aan de cultuur allemaal! En natuurlijk, een update van hotelkamer is altijd prima. Zo te horen vermaken jullie je al prima :).
Ik kijk uit naar het volgende verhaal.

Geniet ervan! Liefs Astrid

Marly

Hallo reizigers,

Heel fijn om te horen dat jullie goed zijn aangekomen ( maar dat had ik al van pap en mam gehoord natuurlijk), en dat jullie het zo naar jullie zin hebben!!
Jullie hebben zo te lezen al veel gezien en met engels en wat handgebaren kunnen jullie die thaise mensen vast wel begrijpen:)
Veel plezier, geniet ervan en ben benieuwd naar jullie volgende avonturen!!
Liefs je zus

Daisy

Ha Roel &Anne!
Fijn om te horen dat alles goed is verlopen,
en jullie nu echt kunnen beginnen met genieten!
Zo te lezen hebben jullie het nu al goed naar de zin,
en dit is nog maar het begin!
Nog heel veel plezier, geniet ervan..
dan geniet ik van jullie verhalen &foto's, haha!;)
Liefs!

Joyce van der Sterren

Hi Anne en Roel,
Wat leuk om jullie eerste echte verhaal te lezen. Ik had er al naar uit gekeken. Fietsen in Bangkok lijkt me inderdaad leuk; zo kom je toch eerder op bijzondere plekjes. Veel plezier verder en ik kijk uit naar jullie volgende bericht. Doeidoei, Joyce

Hans

Hallo Roel en Anne,

Mooi het reisverslag en natuurlijk ook de foto's.
Het zal een hele ervaring zijn om deze mooi en lange reis te maken.
Maar je zult Smoel in het verre limburgse Venray, toch wel een heel klein beetje missen, nietwaar Roel ?
Ik werk wel rust jij maar uit van het harde werken.

Heel veel groetje Smoel uit Venray.

Marcella

Hoi Anne en Roel,

We kennen elkaar niet, maar eigenlijk uit wanhoop ben ik mensen aan het zoeken die momenteel in Thailand zitten. En zo kom ik bij jullie uit.
A.s. maandag vertrek ik namelijk voor 18 dagen naar Thailand, maar de berichtgeving is zo ernstig dat ik twijfel over of het verstandig is te gaan. Ik lees over de heftigste regenval/ onweer in tijden, overstromingen, 2 meter hoog water in Ayutthaya, ondergelopen straten in Bangkok, Zeer slecht weer in Chiang Mai,mensen vast op Koh Samui!!! Help?!
Kunnen jullie me aub een indruk geven van hoe het weer bij jullie is? Ik zag dat jullie wilden afreizen naar het noorden en dat dat vanwege de overstromingen niet lukt? Weten jullie welke plaatsen wel begaanbaar zijn?

Hoop iets van jullie te vernemen, wens jullie nog een prettige (en vooral veilige) vakantie toe!

M.v.g. Marcella

Theo en José

Hoi Anne en Roel,
Hoe is het bij jullie? We horen hier allemaal berichten over overstromingen, 1/3 van Thailand zou onder water staan, Bangkok wordt bedreigd door overstromingen. Kunnen jullie nog daar blijven of zijn jullie al geëvacueerd?
Groetjes, Theo en José.

Marga

Hoi Anne en Roel. Bedankt voor het leuke reisverslag en de mooie foto's. (zeer indrukwekkend)
Maak me ook wel een beetje zorgen over het weer daar.
Is volop in het nieuws. We blijven jullie volgen.
Een dikke kus uit venray
Van Kees, Marga en the Kids

Frank en Annette

Hallo Anne en Roel,

Wat en prachtige foto's!
Geniet van jullie avontuur, we volgen jullie en genieten zo een beetje mee!!
Groetjes uit het natte Venray.

Frank, Annette en de kids.

Roel & Anne

Marcella,

Eergisteren waren we nog in Bangkok, daar hebben we eigenlijk bijna niets gemerkt van alle overstromingen.. Alleen toen we met de trein richting Pak Chong gingen hebben we een paar straatjes gezien met een klein beetje water (niets extreems).
In Pak Chong hebben we overigens helemaal geen water gezien! Chiang Mai is overigens niet begaanbaar per trein (spoor beschadigd vertelde ze ons?) maar we gaan morgen proberen of we met de bus toch daar heen kunnen gaan.. 2 dagen geleden kon het nog!

Mocht je nog meer informatie willen, horen we het graag!

Groetjes vanuit het tot nu toe zonnige (op een paar kleine buitjes na) Thailand,
Roel&Anne

Gea

Ha luitjes,
Prachtige foto's, soms is het raad je plaatje, heel goed hoor. Als je hoort en ziet over de overstromingen, dan denken we eerst aan de 4 backpackers. Gelukkig gaat het goed met jullie. Geniet lekker verder, enne......Let goed op elkaar. Knoevels vanuit Blitterswijck.