Roel en Anne in Azië!

Thailand: Ko Tao & Ko Samui

Lieve lezers,

Hier een verhaal vanaf de eilanden van Zuid-Thailand. De afgelopen dagen hebben we genoten van Ko Tao en Ko Samui, 2 eilanden aan de oostkust!

We gaan maar weer gewoon verder met de reis er naar toe:

Zondag 23 oktober 2011: Kanchanaburi – Bangkok - Chumpon

Vandaag zijn we opgestaan met een heerlijk gevoel: we gaan ontspannen op de Thaise eilanden! ’s Morgens hebben we een minibus geboekt die ons in 2 uur (in plaats van 3,5 uur voor een grote bus) naar Bangkok bracht. Bij aankomst daar hebben we bij een lokaal reisbureautje wat nagevraagd en uiteindelijk ook daar de tickets naar Ko Tao geboekt, een eilandje aan de oostkust van zuid-Thailand.

Omdat we pas om 8 uur terug hoefde te zijn om de bus te pakken, zijn we naar de grootste shopping mall van Bangkok gegaan: MBK. Wow, deze shopping mall is echt groot! In Amerika hadden we grote gezien, maar deze was ook groot! 7 verdiepingen met alles wat je je maar kan bedenken.. Gelukkig mochten we de backpacks trouwens achterlaten bij het reisbureau, anders was het geen pretje geweest! We hebben er wat uurtjes rondgelopen, gegeten en zijn toen weer terug gegaan naar het reisbureau. Om half 9 kwam een man ons daar ophalen. Die avond zijn we met een grote bus (onze eerste echte toeristenbus!) naar Chumpon gereden, waar we de volgende ochtend aan zouden komen.

Maandag 24 oktober 2011: Chumpon – Ko Tao

Om 05.15 uur kwamen we aan in Chumpon! Menn, wat een verschrikkelijke nacht! Dit was de minste bus (hij was namelijk niet slecht, haha) die we tot nu toe gehad hebben. We hebben allebei zo slecht geslapen, dat we echt kapot waren!

Bij de pier in Chumpon moesten we ongeveer 2 uurtjes wachten. We hadden voor de snelste manier gekozen, dus om 7 uur vertrok onze high speed ferry naar Ko Tao. Hier kwamen we om 9 uur aan, lekker vroeg dus! Nog een hele dag voor de boeg!

Bij aankomst in Ko Tao werd je overvallen door taxi’s! Oeps, we weten nog niet eens waar we heen willen, haha! We zijn door de mensen heen gelopen, op een stoepje gaan zitten (waarbij de taxi chauffeurs ons natuurlijk al volgde..) en zijn daar snel in de lonely planet gaan kijken. We kozen een deel van het eiland en de taxi zou ons daar wel afzetten. Serieus, 200 baht (5 euro) voor misschien 3 minuten rijden?! Maarja, we wisten van te voren dat de eilanden duurder zouden zijn.. We zagen Sairee Village waar we een bungalowtje kozen met eigen badkamer (koud water!) en ventilator voor 10 euro per nacht.. Dus het dubbele van wat we tot nu toe betaald hebben! Maar geen probleem! We hebben onze spullen weggezet en zijn heerlijk gaan ontbijten.

Na het ontbijt hebben we een stuk gewandeld, maar toen begon het te regenen, heel hard en best lang! Snel ergens schuilen en wat drinken. Toen het droog was, zijn we ons meteen om gaan kleden: heerlijk aan het strand liggen! Wat een mooie blauwe zee! Hij kan nog helderder, maar hier doen we het ook zeker voor! Een fijn strand, geen koud water en een heerlijk zonnetje: super dus! Wat wil je nog meer?!

Op het eind van de middag zijn we nog een stuk gaan wandelen, onder andere naar de pier (wat dus maar 20 minuten lopen is). ’s Avonds heerlijk aan het strand gegeten en gedronken en dan toch maar naar bed, na de vermoeiende nacht van gister.

Dinsdag 25 oktober 2011: Ko Tao

Alweer de hele ochtend regen gehad! We moeten wel toegeven dat dat best fijn klinkt als je lekker in je bed ligt, haha. Daarom hebben we heerlijk uitgeslapen!

Na het ontbijten wilden we graag een scooter huren om dit eiland te bekijken. Het eiland is namelijk maar 21 km2 groot, klein dus! Jammer genoeg is er hier geen een verhuurder MET verzekering! Allemaal zonder en ze kijken echt de hele scooter na bij inlevering. Als zij zeggen dat er dus een krasje bij zit, kan je dokken.. Dit hebben we dus niet gedaan omdat we er geen goed gevoel bij hadden.

We zijn weer richting de pier gelopen, waar we alvast een ferryticket voor morgen hebben gekocht. De rest van de middag hebben we weer heerlijk aan het strand gelegen tot zonsondergang! Een super mooi gezicht was dit! Hopelijk is dat ook terug te zien op de foto’s..

Deze avond zijn we de andere kant opgelopen vanuit onze accommodatie, waar ook nog een heel centrum was! We zagen een leuk restaurantje waar we een echte westerse maaltijd kozen: een pizza hawai, spaghetti bolognese, 4 chicken wings en allebei wat te drinken voor 10 euro! Koopje toch? (Het was dan ook een aanbieding, haha). Morgen gaan we ’s morgens naar Ko Samui, dus dat wordt nog even lekker slapen vanavond!

Woensdag 26 oktober 2011: Ko Tao – Ko Samui

We besloten om (met de backpacks en de daypack op zak!) naar de pier te lopen in plaats van de taxi te nemen. We liepen om 8.15 uur aan, moesten nog uitchecken, hebben ondertussen wat water gekocht en kwamen om 8.50 uur aan bij de pier. Toch netjes doorgelopen dachten we zo.. Het was wel echt extreem warm en bij aankomst bij de pier waren we dan ook bijna doorweekt, haha.. niet echt lekker! Maarja, om 9 uur konden we de ferry op die ons in 2 uur naar Ko Samui bracht.

Gelukkig hadden we al een beetje op internet gekeken en hadden we al een guesthouse gezien wat ons aansprak. Bij aankomst op Ko Samui dus maar weer de taxi in! Er was nog plaats en we kozen een kamer met ventilator en gedeelde badkamer met warm water. Het scheelt, want we hoeven de badkamer alleen maar met elkaar te delen, ideaal dus!

Wat een beetje jammer is: het regent hier echt veel! Het heeft de hele ochtend geregend en de rest van de middag heeft de zon ook niet hard geschenen.. Niet echt een dag om iets te ondernemen. Waarschijnlijk blijft het weer de komende dagen zo in zuid-Thailand. We hebben een aantal uurtjes rondgewandeld, maar zijn daarna teruggegaan naar onze kamer. Hier hebben we even geïnternet en geskypt. Om 6 uur zijn gaan wandelen en hebben weer veel van het centrum gezien. Veel winkeltjes die allemaal op elkaar lijken. Lekker gegeten, wat gedronken en in bed geploft met een filmpje! Heerlijk een dagje niks!

Wat ons wel opvalt, is dat Ko Samui eigenlijk een eiland is voor honeymooners, maar dat we het strand eigenlijk minder mooi vinden dan op Ko Tao.. Kan ook door het weer komen hoor, maar dat is onze eerst indruk. Misschien is het morgen anders als het zonnetje schijnt, wie weet..

Donderdag 27 oktober 2011: Ko Samui

We hebben besloten om vandaag naar een ander deel van het eiland te gaan, dus we namen een taxi en vertrokken naar Lamai Beach. Gister zaten we in Chaweng Beach, het meest bekende van Ko Samui. Rond de middag kwamen we hier aan en kozen we een schattig hutje aan het strand! In het hutje lagen alleen 2 matrassen en een klamboe, that’s all! Zo leuk om dat ook een keer te doen! Wel erg warm trouwens, haha.. Ohja, gelukkig zagen we dat er ook een ventilator aan het plafond hing. Zie de foto’s voor de hutjes!

Na aankomst zijn we direct een stuk gaan wandelen. Omdat Anne toch per se iets van het eiland wilde zien en Roel even geen zin meer had om te wandelen, hebben we toch een scooter gehuurd zonder verzekering. Roel keek overal goed uit en het ging erg goed! We hebben het hele eiland rondgereden en zijn nog naar 2 bekende rotsen gaan kijken: Grandfather & Grandmother Rock, voor uitleg: zie foto’s, haha! Om 5 uur begon het te regenen dus zijn we maar weer snel teruggereden naar onze accommodatie! Even internetten, wat eten en de rest van de avond weer lekker een stuk gewandeld..

Vandaag worden we wakker en schijnt de zon gewoon, in plaats van regen! Heel oneerlijk, want vandaag vertrekken we richting Krabi! Hier komen we vanavond aan. Over 6 dagen zit Thailand er gewoon al op! Men, de tijd vliegt hier voorbij, niet normaal! Maar we genieten iedere dag!

Liefs vanuit Thailand!

Kelly

Echt ontzettend leuk om dit allemaal te lezen. Nog veel plezier samen! X

milou

Hey mupkes!
weer een super verhaal om ook weer jaloers op te worden, haha:)
bedankt voor julllie berigtje voor mn B-day, heel leuk:)
ben gister naar de verjaardag van manon geweest, want ik had m algevierd;) maar ik was nnatuurlijk ook jarig:) t was n leuke dag:)
bij ons zit de herfstvakantie er alweer bijna op (helaas) jullie kunnen nog lekker ff genieten van jullie vakantie:)
tot schrijfs!
xx
p.s. Kunnen jullie niet n beetje zon deze kant op sturen;)

monique stevens

hey roel & anne, fantastisch om te lezen, heel herkenbaar. zitten wij hier in nl lekker te werken met snachts 2 graden....
roel, je hebt ko phanang overgeslagen, full moon party!!!
veel plezier nog en geniet met volle teugen!!!

Fons en Jeanette

Hallo Roel en Anne,

geweldig die verhalen van jullie.....we horen hier in Nederland dat de regen flink valt en dat er grote delen van Thailand overstromen.
Dus wat dat betreft is het goed dat jullie Thailand gaan verlaten.

Roel, als ik het me goed herinner gaan jullie nu naar Maleisie. Zoals ik gezegd heb vind ik dat extra interessant omdat wij eigenlijk ook een keer naar Maleisie willen. Ik hoop dus dat jullie ons goed op de hoogte houden !!!

Geniet er verder van !!!

Fons en Jeanette

nettie

Hej Mupkes ik vind het geweldig dat jullie het zo ontzettend naar jullie zin hebben. Geniet er maar met volle teugen van . Wat weer mooie fotos allemaal, kan ik me ook hellemaal in jullie verplaatsen GEWELDIG. Wacht weer met smacht naar jullie volgend avontuur 100.000 kusjes en knuffels Pap en mam (mis jullie)

maar geniet er maar lekker van.

Wout

Hey Roel en Anne,
Mooie foto's waar jullie al zijn geweest!! Geniet er maar van en tot snel.
Ciao Wout