Roel en Anne in Azië!

Singapore

Hallo allemaal!

We hebben alweer genoten van het volgende land, ofja, de stad: Singapore! Wat een geweldige stad, met veel contrasten.. Arm en rijk, groot en klein, hoog en laag!

Bij aankomst konden we snel wennen aan het makkelijke van de meer Westerse wereld. Alles in het Engels,goed aangegeven en makkelijk openbaar vervoer! Op het vliegveld stap je de gratis shuttlebus in naar een andere terminal en vanuit daar met de metro naar de stad. Ideaal, makkelijk en goedkoop! We hadden al een accommodatie gekozen, maar dit keer werd het vanwege de prijs een dorm die we moesten delen met 2 andere toeristen. De eigenaar heeft ons in een kwartiertje de hoogtepunten verteld en toen zijn we de stad ingelopen. Allesisgoedtevoettedoenhier!Dathaddenwenietverwacht.Hetzijnwelstukkenlopen,maarvooronsgeenprobleem.

Een van de eerste dingen die ons opvallen zijn de vele gebouwen en dat het toch niet zo schoon is als we verwacht hadden. Het is wel netjes hoor, maar niet spik en span. Het kauwgom verhaal hebben wijnietgemerkt..

Als eerste liepen we door Arab Street, het Arabische deel. Jammer genoeg was het zondag en was er al veel dicht. Doorlopen naar de shopping malls dan maar, want het begon te regenen! Hier hebben we ook redelijk goedkoop gegeten.

Na het eten zijn we richting Marina Bay Sands gelopen (het was bijna droog), een van de bekendste hotels. Iedere avond om 8 uur en half 10 is er een lazershow voor het hotel, mooi maar niet spectaculair. De skyline daarachter was dan weer geweldig! Wauww, wat een kleuren en gebouwen! We hebben naast het water nog even gewandeld en zijn daarna naar Orchard Road gelopen, de bekendste winkelstraat! Weereenmooigezicht!Helemaalverlichtenalindekerstsfeer..Geweldig!Wezijneenpaarwinkelsnaarbinnengeweest,maar het was al sluitingstijd. Hetwasechteengeweldigedagwaarinweveelgezienhebben!

De volgende ochtend was het droog en zijn we door Little India gelopen, waar het er erg gezellig uitziet! Het echte India gevoel met alle Indiers en de dingen die ze verkopen. Omdat het weer begon te regenen zijn we naar een andere shopping mall geweest en daarna terug naar Orchard Road. Weer was het gezellig.. Kerstmuziek, kerstkraampjes, mooie grote winkels, alleen te duur voor ons budget! Haha.. We hebben hier ongeveer 5 uur rondgelopen, lekker gegeten en mooie foto's gemaakt! Daarna zijn we terug gegaan richting Marina Bay Sands, want hier zouden gratis openluchtconcerten zijn. Toen we aankwamen was de laatste lazershow net begonnen, maar jammer genoeg was er geen concert, alleen in de weekenden..Daaromzijnweteruggelopennaaronshotel(besteenstuk)!

Ondanks dat we maar 1,5 dag hadden, hebben we veel van Singapore gezien. Alleen door de straten lopen is al leuk. Het is echt een mooie stad waar veel te doen en te zien is! Als je alles wil zien (er is namelijk ook Universal Studios en een dierentuin) dan heb je meer tijd nodig. Maar wij vonden het super hier!

Vanmorgen vertrok het vliegtuig naar Jakarta, waar we nuzitten! Een nieuw avontuur..

Veel liefs, Roel & Anne

Milooow

Hey hey!
Aan de fotos te zien was t daar ook mooi, niet zoals in de jungle, maar anders mooi:D
Leuk verhaaltje en weer supermooie fotos:)
Veel plezier op Jakarta:D!
Dikke knuffel;)

Bram & Ilse

Wauwww wat een leuk verhaal en foto's weer!
Veel plezier in Indonesie! Ennn dan is T bijna zover: 14 December is D Day!! Dan gaan we elkaar ontmoeten.
Hebben er super veel zin in.
Veel liefs Bram en Ilse

Erik Janssens

Hey Roel en Anni,

ff een reactie uit het regenachtige Venray. Hier is het rustig en we zijn volop bezig voor de KNJ. Zoals het er nu uitziet komt alles (ook dit jaar) weer goed. Hard werken en niks verdienen ....... :).
Heel veel plezier in het verre oosten, en niet te veel sambal bij...... Gr. Erik en Robert